ילדי כיתה א' : יכולים להישאר בגן
פורסם: 12:00 - 28/8/2001 מאת: תילי (4140)
פעם למדו הילדים בשיטת ה"חדר". קמץ א = אההההה קמץ ב = בהההההה וכו' וכו'.
באו אנשים "חכמים" והחליטו לנסות שיטה יותר טובה. כי בשיטה הישנה כבר ידעו לקרוא בגיל 3-4 וזה לא היה מספיק טוב. לשיטה החדשה קראו שיטה גלובאלית. הילד רואה מילה שלמה, ולומד להכיר אותה לפי הצורה שלה. המילה
שנבחרה בין הראשונות היתה "שוקולד" כי מי מהילדים אינו אוהב לזלול שוקולד? ככה גם למדו כולם את "שלום כתה א' " המפורסם
.
התברר ששנים זה לא היה די טוב ושנים לימדו בשיטה הגרועה הזאת. אמנם היו תלמידים שכבר בחנוכה ידעו לקרוא כך, ואם לא בחנוכה אז בפסח
אבל התברר שילדים אלה היו מגיעים לידיעת הקריאה בכל שיטה, כי להם יש הורים שיכולים
לעזור בבית ויש גישה לספרים וסיפורים. הבעיה היתה עם הילדים האחרים. הם הגיעו לפעמים עד כתה ח' אבל לא ידעו לקרוא כיאות. התוצאות היו גרועות אבל המורות פחדו לשנות פן יגיע המפקח וינזוף בהן. והרי הן הולכות
לעבודה לא כדי לחדש ולשפר אלא כדי להתפרנס. וכשיש בכיתה 40 ילדים שובבים ולכל ילד יש שני הורים וגם סבים וסבתות וכל אלה על ראשה של המורה היא נהיית צייתנית בעל כורחה היא מלמדת כמו שהמפקח רוצה.
ומה המפקח מבין? האם אי פעם לימד המפקח 40 ילדים בני 6 לקרוא?.. מעולם לא !!!
לפני כחצי שנה פורסם תחקיר עצוב בטלויזיה. בעקבותיו מינו וועדה שתחקור את הנושא. הועדה יצאה במסקנות חד-משמעותיות וקבעה שהשיטה הגלובאלית אינה טובה ויש לשנותה.נו?... בעוד ימים ספורים מתחילה שנת הלימודים והתלמידים
העולים לכיתה א' טרם קיבלו הודעה באיזה ספר ילמדו. הקודם אינו טוב. חדש טרם נקבע. אז בינתיים כל העולים לכיתה א' - חכו או אולי תחזרו לגן... כי המורות אינן יודעות איך ללמד קריאה
האם זה לא נשמע העתק של חלם?
בשבדיה מצאו לפני 5 שנים בחור שעבד במוסך ושאינו יודע לקרוא. חקרו מי היתה המורה שלו בכיתה א' ופיטרו אותה מהעבודה. כמה תלמידים מסיימים בארץ בי"ס יסודי ואינם קוראים? אחוז גבוהה מאוד. ואם קוראים : מה מבינים?
וכיצד כותבים? ואיך מדברים?
אז אנא שרת החינוך: תני פיתרון. עוד ועדה לא תביא תושיה! דגל בכל כיתה ותלבושת אחידה, לא יתנו מענה לבעיה.
התלמידים שלנו אינם יודעים לקרוא ועליך לתת להם כלים ללימוד הקריאה שיהוו להם מפתח לחיים בחברה בת זמננו.